در چه شرايطي بخارى هاى تاكسي ها رو با شرايط كرونا روشن كنيم
مدیرعامل سازمان
به پیچش بیضه گزارش از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، علیرضا قنادان از برگزاری جلسه امروز این سازمان با متخصصان و کارشناسان سلامت و بهداشت درباره اقدامات اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا در ناوگان تاکسیرانی، خبر داد و افزود: موضوع مهم دیگر که پس از استفاده همه سرنشینان خودرو از ماسک، دنبال میشود و رعایت آن برای همه رانندگان ضروری است، تعویض و جریان داشتن هوا داخل تاکسی است.
وی پانسمان لوهمن روشه با بیان اینکه هوای داخل خودرو باید به صورت مداوم جابهجا شود، بیان کرد: به بیانی دیگر به علت حضور مسافر باید هوا داخل خودرو جریان داشته باشد. همچنین به میزانی که تهویه هوای داخل خودرو اتفاق افتد باید پنجرهها باز باشد.
قنادان ضمن اشاره به سردی هوا، گفت: شرط نخست استفاده از سیستم سرمایشی و گرمایشی خودرو در دوران کرونایی باز بودن پنجرهها است. سپس قراردادن حالت سیستم ژل سیلیکون برای جای جوش گرمایشی یا سرمایشی روی تهویه خارجی است. تهویه داخلی سبب چرخش هوای داخل کابین تاکسی میشود و تهویه خارجی هوای خارج از تاکسی را به خودرو وارد میکند.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه درجه حرارت هوا به میزانی سرد نشده که بخاری خودرو روشن شود، استفاده از تهویه خارجی ضروری نیست. اما باز بودن پنجرههای خودرو برای تمامی تاکسیها ضروری و اجبار اسپری اپسایت است.
روزانه حدود ۸۰ هزار تاکسی در پایتخت فعالیت دارد.
بر اساس آمارها روزانه حدود ۲ میلیون نفر در تهران و ۹ میلیون نفر در کلانشهرها از تاکسی برای جابجایی درونشهری خود استفاده میکنند.
نخستین اتومبیل کرایه در تهران که بعدها نام تاکسی روی آن نهاده شد، طی سال ۱۳۰۶ آغاز به کار کرد؛ آن زمان تعداد مسافران تاکسی مانند جمعیت شهر اندک بود اما کسی گمان نمیکرد رشد روزافزون شهر و جمعیت، وضعیت تاکسیهای پایتخت را به گونهای تبدیل کند که روزانه بیش از چهار میلیون سفر با آن انجام شود و ۲۲ درصد سهم ترددهای روزانه شهروندان را به خود اختصاص دهد.